- Dit evenement is voorbij.
Alex Roeka
Uitverkocht extra voorstelling 16 mei
zo 11 feb '24 , 17:30 –
(vermeld ook je telefoonnummer en het aantal kaarten)de wachtlijst is vol, je kunt je er niet meer voor aanmelden
In zijn nieuwe theaterprogramma Nachtcafé duikt Roeka het verleden van zijn laatste vijf cd’s in om nog een keer de hoogtepunten daarvan tot leven te wekken in zijn eigen gedroomde nachtcafé.
Als het werelds gedruis verstomt en de meesten van ons onder de wol kruipen, gaat de deur van het nachtcafé open en druppelen langzaam de nachtelijke schimmen binnen. Eenzamen, verliefden, dieven, bannelingen, zoekers, alcoholisten, dealers, muzikanten, prostituees, miskende dichters en ander randvolk dat niet gedijt in het harde, meedogenloze licht van de dag.
Met hen komen ook de diepe gevoelens aan de oppervlakte, de gevaarlijke fantasieën, de verboden emoties die overdag met vreemde ogen bekeken worden, maar in de nacht geaccepteerd worden als onlosmakelijk met het leven verbonden.
Dit is de wereld waarin Alex Roeka zich thuis voelt en zijn inspiratie vindt.
Han Peekel maakte het televisieprogramma Te Mooi Voor Woorden (Omroep MAX): hij sprak met Alex over zijn lied Moeder, waarmee hij genomineerd werd voor de Annie M.G. Schmidtprijs 2016. De uitzending was op woensdag 6 december jl. Bekijk de uitzending hier.
Over zijn vorige theaterprogramma NIEUWE DROMEN schreef:
Het Parool: ‘Alex Roeka heeft met Nieuwe dromen een prachtige theaterbiografie gemaakt. De liederen en verhalen contrasteren fraai, en zijn van een hoog niveau. Gortdroge humor.’
theaterkrant.nl: ‘Roeka is een intrigerende tekstschrijver, die je tot luisteren dwingt…rauw romantische-topteksten, die echt beklijven. Roeka zal nooit een lachebekje worden, maar dit keer gaan zijn mondhoeken en die van het publiek regelmatig omhoog. Roeka op zijn best.’
Voor NIEUWE DROMEN ontving Alex de Poelifinario Kleinkunst 2022, de cabaretprijs voor de theatermaker(s) met het meest indrukwekkende cabaretprogramma van het seizoen. Aldus de VSCD-cabaretjury: ’Roeka’s doorleefde, maar krachtige stemgeluid geeft extra diepte aan poëtische teksten over onder meer het genot en de pijn van grootse liefdes.’